sobota, 10 maja 2014

Ciasteczka ryżowe /z kleiku ryżowego/

Dawno nie było żadnego przepisu, więc trzeba będzie nadrobić zaległości. Ostatnio zauważyłam, że został mi kleik ryżowy, którego Anetka już nie jada, zresztą prawie nigdy nie jadła :-) W każdym razie jedno opakowanie zostało i gdy je zobaczyłam przypomniałam sobie o przepisie właśnie na ciasteczka ryżowe. Proste, szybkie i smaczne.

Składniki:
1 opakowanie kleiku ryżowego
1 kostka masła (lub margaryny)
2 jajka
20 dkg cukru
proszek do pieczenia (na koniec łyżeczki)

Sposób przygotowania:
Masło, cukier, żółtka utrzeć. Dodać kleik i ubitą pianę z białek, dobrze wymieszać. Układać ciasteczka na blachę za pomocą łyżeczki (ja robiłam takie mniejsze na pół łyżeczki). Piec na jasny kolor (ja piekłam około 20 minut w temperaturze 160 st.C, ale wiadomo każdy piekarnik jest inny).

5 komentarzy:

  1. Brzmi pysznie, moze kiedys wyprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie kiedyś też miałam ochotę zrobić Steff takie ciacha żeby trochę jej urozmaicić bezglutenową dietę ale na posiadaniu chęci się skończyło ;) Ale fakt świetnie wyglądają te ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jeszcze w środku robię dziurkę i dodaję dżem porzeczkowy :)

    OdpowiedzUsuń