poniedziałek, 18 listopada 2013

Bajki inaczej - "Zielony Kapturek"

Chciałabym Wam dziś przedstawić dziś mój pomysł na opowiadanie dziecku bajek na dobranoc, wpadłam na niego gdy pewnego wieczoru Adaś po raz chyba setny poprosił, żebym opowiedziała mu bajkę o Czerwonym Kapturku. Chodzi o to aby bajkę znaną dziecku prawie na pamięć zmodyfikować w ciekawy dla niego sposób. Adaś uwielbia takie zmiany i śmieszą Go niektóre modyfikacje.


Nie wiem czy do końca zrozumieliście o co mi chodzi, więc może spróbuje przedstawić to na przykładzie wspomnianego już Czerwonego Kapturka. Bajka po zmianie wygląda mniej więcej tak:

"Nie tak dawno temu żyła dziewczynka, która lubiła kolor zielony, więc pewnego dnia mamusia kupiła jej zielony płaszczyk z kapturkiem, który dziewczynka uwielbiała i zakładała go gdy tylko miała taką możliwość, dlatego wszyscy zaczeli ją nazywać Zielonym Kapturkiem. Pewnego dnia babcia Zielonego Kapturka miała wypadek jadąc motorem, na szczęście nic złego jej się nie stało, jednak złamała nogę i musiała mieć założony gips, z tego powodu nie mogła wychodzić z domu. Mama Zielonego Kapturka poprosiłą dziewczynkę, aby zaniosła babci zakupy, mamusia nie mogła bo musiała iść do pracy do hipermarketu na popołudniową zmianę. Mama powiedziała, żeby idąc do babci przez las nie zatrzymywała się i z nikim nie roamawiała, jednak dziewczynka nie posłuchała i wszyscy wiemy co się stało dalej... Na koniec do babci przyjechał lekarz i weterynarz, rozcieli wilka... zaszyli go i zabrali do zoo. I wszyscy żyli długo i szczęśliwie"

Nie wiem czy Wam się podoba mój pomysł, dla mnie najważniejsze, że Adaś jest zadowolony i gdy tylko mama ma wenę zmieniamy znane nam bajki w prawie całkiem nowe, czasami Adaś też podsuwa swoje pomysły...

5 komentarzy:

  1. Rewelacja :D Teraz wszystko staje się prawdziwe. Hipermarket mnie rozłożył. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Super. Kreatywność działa na pełnych obrotach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że Wam się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiesz, właśnie podczytuję bloga - pomysł z bajką rewelacyjny!!! Zainspirowałaś mnie! Moja Emilka ostatnio chce słuchać bajek wyłącznie o wilku. Mamie wena się kończy.

    OdpowiedzUsuń
  5. babcia na motorze ;-)
    super pomysł z tym modyfikowaniem bajek ;-)

    OdpowiedzUsuń