poniedziałek, 23 czerwca 2014

Kwiaty wojny

"KWIATY WOJNY"

Reżyseria: Yimou Zhang
Obsada: Christian Bale, Ni Ni, Xinyi Zhang, Tianyuan Huang, Dawei Tong

Dziś coś z innej beczki, chciałbym Wam polecić film, który jakiś czas temu udało mi się obejrzeć, choć początek nie zapowiadał się jak dla mnie zbyt ciekawie. Film jest bardzo poruszający, niosący przesłanie, raczej dla osób wrażliwych i mądrych. Opowieść fabularna, która się w nim rozgrywa choć nie jest oparta na faktach to bardzo możliwe, że miała miejsce...

Film przedstawia masakrę nankańska, straszną zbrodnię wojenną dokonaną przez Japonię na Chinach. Według różnych danych szacuje się, że zginęło od 50 do 400 tysięcy osób a gwałtów dokonano na kilkunastu tysiącach kobiet i dziewczynek.

Akcja filmu rozgrywana jest w grudniu 1937 roku. Ówczesna stolica Chin - Nankin upada pod naporem Carskiej Armii Japońskiej. Podczas oblężenia grupa uczennic znajduje schronienie w katolickim kościele, a później również grupa kobiet z dzielnicy czerwonych latarni oraz amerykański grabarz, który ma tam pochować zabitego kapłana. Pomimo tego, że kościół powinien być na neutralnym terytorium nikt nie może czuć się bezpiecznie. Amerykanin - John Miller początkowo egoistyczny, z biegiem czasu coraz bardziej zaczyna pomagać kobietą aby mogły bezpiecznie opuścić kryjówkę.

Jest to wzruszający dramat o bohaterstwie a zarazem poświęceniu na jakie może zdobyć się człowiek. 

3 komentarze:

  1. Filmu nie widzialam, ale tytul pewie obil mi sie gdzies o uszy bo znajamo brzmi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie dobrze nakręcone filmy... Niedawno obejrzałam film "Tajemnica Filomeny", jeśli lubisz historie na faktach to na pewno Ci się spodoba :)
    Ps. Zapraszam do mnie na rozdawajkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno obejrzę jak będę miała trochę wolnego czasu, poczytałam już troszkę o nim i też myślę, że mi się spodoba :-)

      Usuń