wtorek, 7 maja 2013

Sezon komunijny rozpoczęty

W tym roku mamy aż trzy komunie w rodzinie, jedną już zaliczyliśmy w zeszłą niedzielę, zostały jeszcze dwie w przyszłą niedzielę, niestety rozdwoić się nie możemy, więc jakoś to będziemy musieć zorganizować, aby na jednej i na drugiej być. Najpierw planujemy jechać do mojej chrześnicy a po kilku godzinach do siostrzenicy męża. Nie będzie to łatwe i zbyt przyjemne z pięciomiesięcznym dzieckiem, ale jakoś będziemy musieli sobie poradzić. Najbardziej obawiam się jak będzie tam spała (bo oczywiście dziecko niewyspane = dziecko marudne) bo warunków raczej nie będzie miała, wiadomo że nie będziemy wszystkich uciszać bo dziecko śpi. Poprzednia komunia była w domu, impreza odbywała się na piętrze, więc Anetka spokojnie mogła zdrzemnąć się w pokoju na parterze.

Myślałam nad jakim prezentem przynajmniej dla mojej chrześnicy ale szczerze nic fajnego nie przyszło mi do głowy. Rower, rolki, kolczyki, łańcuszek odpadają... Jak na razie przystanęło na pieniądzach, ale może macie jakiś ciekawy pomysł na prezent komunijny? Nie koniecznie chodzi mi o jakiś drogi, wypasiony prezent, ale żeby miała jakąś fajną pamiątkę. I jeszcze jedno niedyskretne pytanie, oczywiście kto chce to odpowie: ile waszym zdaniem chrzestna czy chrzestny powinni dać na komunię?

4 komentarze:

  1. Nie mam żadnego doświadczenia w komuniach. Ostatni raz byłam na takim przyjęciu wiele lat temu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasem warto dogadać się z resztą rodziny i spełnić wspólnymi siłami jakieś marzenie - my tak składaliśmy się na rower z całym bajzlem pod postacią kasku, ochraniaczy, naklejek... ;) Nie stać nas było, żeby kupić samemu, no a w kilka osób dziecko miało frajdę. Może warto dziecka zapytać, pamiątka pamiątką, a może po prostu zafundujecie jakieś fajne wspomnienie?

    OdpowiedzUsuń
  3. u nas dawno komunii nie było, za to wiem że na chrzciny dają po 500 zł chrzestni. Myślę że podobna kwota jest na komuniach, ale wiadomo każdy da tyle na ile go stać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nas to czeka w przyszłym roku. Chrześnica męża ma komunię. Gabrysia bardzo lubi się uczyć i zastanawiałam się nad zestawem encyklopedii w ładnej oprawie. Myślę że to byłby bardzo praktyczny prezent i bardzo by ją zainteresowała. Muszę tylko obserwować oferty i mam nadzieję, że trafię na coś przystępnego. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń