środa, 20 marca 2013

Kulinarnie - ciasto na rogaliki lub paszteciki

Dziś kulinarnie. Podam Wam moim zdaniem super przepis na ciasto drożdżowe, które można wykożystać do zrobienia rogalików, np. z serem, dżemem, jagodami lub innymi owocami na słodko lub na słono, np. z pieczarkami, kapustą czy mięsem.
 
Ciasto ma bardzo fajną konsystencję, nie lepi się wiec wałkowanie i zwijanie nie jest problemem.
 
Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości co do tego przepisu pytajcie.
 

Składniki na ciasto na słodko (na słono*):
0,5 kg. mąki
0,5 kostki margaryny
0,75 szkl. mleka
5 dkg. drożdży
1 łyżeczka cukru (pół łyżeczki cukru)
1 jajko
szczypta soli (łyżeczka soli)

* W przypadku wersji na słono zamiast łyżeczki cukru, dajemy pół łyżeczki, a zamiast szczypty soli - łyżeczkę

Sposób przygotowania:
Margaryne rozpuszczamy. Kruszymy drożdże i zaspujemy je cukrem, dodajemy letnie mleko (oczywiście nie może być za gorące, żeby nie sparzyć drożdży) tak aby drożdże się rozpuściły. Do mąki dajemy sól, jajko i rozpuszczone składniki (margaryna też nie może być gorąca), ciasto wyrabiamy. Następnie wałkujemy, kroimy i nakładamy nadzienie(ja wczoraj robiłam "paszteciki" na słodko, nazwijmy je drożdżóweczkami, więc dałam jagody ze słokia do jednych a do drugich dżem jabłkowy, ale pomysłów na nadzienie może być bardzo dużo), zawijamy według uznania (ja zawijałam podobnie jak krokiety najpierw boki, żeby nadzienie nie uciekło) miejsce zwijania powinno być na spodzie, aby podczas pieczenia nic się nie rozwinęło. Piec w temperaturze 180 st.C. przez około 15-20 minut.

2 komentarze:

  1. mmm, narobiłaś mi ochoty na takiego pasztecika :D

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajny przepis chyba go wykorzystam w weekend!!! dziekuje za odwiedziny i zapraszam na stałe

    OdpowiedzUsuń