piątek, 1 marca 2013

Mleko mama

Wczoraj na TVN Style oglądałam program "Miasto kobiet". Gośćmi w tym programie były kobiety, które długo karmią piersią swoje dziecki. Jedna z pań miała dziecko w wieku 4 lat i nadal je karmiła. Niby karmienie piersią jest bardzo kożystne dla dziecka, ale do jakiego wieku jest to "normalne"... Według mnie karmienie dziecka, które potrafi już chodzić, mówić nie jest do końca dobre dla matki i dla dziecka. Moja córeczka ma 3 miesiące, do tej pory karmie tylko piersią, nie wiem jeszcze jak długo to będzie trwało, chciałabym już za miesiąc lub dwa zacząć wprowadzać powoli jej jakieś inne posiłki, oczywiście nie wyłączając jeszcze mleka matki. Myślę,że maksymalnie będę karmić do 12 miesiąca ale nie wyobrażam sobie karmić dziecka które ma 4 lata i zastanawiam się czy to nie wpłynie jakoś na jego prychikę i rozwój, przecież takie dzieci nie powinny nawet pić już z butelki ponieważ ssanie smoczka wpływa niekożystnie na ich zgryz i zęby.

Jestem ciekawa co Wy sądzicie na ten temat, do jakiego wieku karmiłyście swoje dzieci lub do jakiego wieku planujecie je karmić? Jestem ciekawa też opinii mężczyzn na ten temat, czy gdyby Wasza partnerka karmiła piersią dziecko w wieku 2, 3 czy 4 lat mielibyście z tym jakiś problem?

1 komentarz:

  1. Ja mam 4-letnią córkę i właśnie wyobraziłam sobie jakby to było karmić ją jeszcze- przyznam conajmniej dziwnie! Przypominam sobie jednak sytuację w mojej rodzinie gdzie ciotka karmiła syna do 5-go roku życia i pamiętam jak mały pokazywał fucka jak tylko ktoś się z niego śmiał. Teraz jest dwudziestoparolatkiem i mamisynkiem strasznym. Nie wiem czy to długie karmienie miało na to wpływ, ale myślę, że to była przesada. Własciwosci odżywczych niewiele a są inne formy okazywania bliskości dziecko-mama.

    OdpowiedzUsuń